Filipínský ostrov Bohol: Zkamenělé čokoládové slzy

21.1.2017 – Radka Podpěrová
Takzvané Čokoládové hory na filipínském ostrově Bohol zahrnují více než 1 250 souměrně tvarovaných kónických kopečků přibližně stejné velikosti roztroušených v oblasti 50 kilometrů čtverečních
bohol filipíny
Nejedlá pochoutka

Filipíny se rozkládají na více než 7 000 ostrovech v Tichém oceánu s celkovou rozlohou 300 000 km². Bohol je jedním z menších ostrovů, kam vedle nádherných pláží lákají návštěvníky především tajemné Čokoládové hory

• bohol filipíny

Výška kopečků se pohybuje mezi 30 a 50 metry. Kopce jsou porostlé zelenou trávou, která v obdobích sucha úplně zhnědne a pahorky pak mají hnědou, téměř čokoládovou barvu. Odtud pochází jejich současný název, i když dříve se jim říkalo Carmen Hills, podle jedné z blízkých obcí.

TIP: Chilská náhorní plošina Altiplano aneb Na dosah jihoamerického nebe

Mězi vědci existují různé hypotézy o tom, jak tento geologický útvar vznikl. Někdo tvrdí, že jde o výsledek erupce podmořské sopky, jiný, že v minulosti byly součástí korálového útesu a vlivem počasí a eroze získaly současný tvar. Existuje i hypotéza o destrukci kdysi aktivního vulkánu. Romantiky ale určitě nejvíce osloví vysvětlení obsažené v dávné legendě. Podle ní kdysi přes ostrov Bohol přecházel obr, který stále plakal nad smrtí své milované. Jeho slzy se valily jedna za druhou a při každém dopadu na zem zkameněly …

Čokoládové kopce je možné si prohlédnout z vyhlídkové stanice, na kterou vede 214 schodů a odkud se vám otevře fascinující výhled z 64 metrové výšky na celou planinu posetou stovkami kuželovitých kopců.

Shutterstock