Asie

Libavky
V rámci bohatého rodu libavek bylo popsáno kolem 170 druhů. Rozšířené jsou na všech kontinentech vyjma Evropy a Antarktidy
Šácholan
Šácholany neboli magnólie jsou jedny z nejstarších krytosemenných rostlin a nejspíše první rostliny opylované hmyzem. Již z doby před sto miliony let, kdy Zemi vládli dinosauři, jsou známé zkameněliny velice podobné dnešním druhům
Místa na zemi
Ladak Indie
Ladak je dnes součástí převážně muslimského indického státu Džammú a Kašmír; dříve byl královstvím, které spravovala buddhistická dynastie Namgyalů. Z hlediska přírodních krás je ale královstvím dodnes – královstvím písku, větru, slunce a vysokých hor
orangutan
Profesorka Kerrie Mengersenová ze Školy matematických věd při Technologické universitě v Queenslandu přišla na způsob, jak zachránit aspoň některé orangutany
Cesmína ilex aquifolium
Cesmíny jsou stálezelené nebo opadavé stromy a keře. Většina ze 400 známých druhů roste v tropech – vyskytují se v jihovýchodní Asii, ve Střední a Jižní Americe, v Indii, v Africe a na Madagaskaru. Jen několik druhů je rozšířeno i do mírného pásma