Asie

Šácholan
Šácholany neboli magnólie jsou jedny z nejstarších krytosemenných rostlin a nejspíše první rostliny opylované hmyzem. Již z doby před sto miliony let, kdy Zemi vládli dinosauři, jsou známé zkameněliny velice podobné dnešním druhům
Místa na zemi
Ladak Indie
Ladak je dnes součástí převážně muslimského indického státu Džammú a Kašmír; dříve byl královstvím, které spravovala buddhistická dynastie Namgyalů. Z hlediska přírodních krás je ale královstvím dodnes – královstvím písku, větru, slunce a vysokých hor
orangutan
Profesorka Kerrie Mengersenová ze Školy matematických věd při Technologické universitě v Queenslandu přišla na způsob, jak zachránit aspoň některé orangutany
Cesmína ilex aquifolium
Cesmíny jsou stálezelené nebo opadavé stromy a keře. Většina ze 400 známých druhů roste v tropech – vyskytují se v jihovýchodní Asii, ve Střední a Jižní Americe, v Indii, v Africe a na Madagaskaru. Jen několik druhů je rozšířeno i do mírného pásma
Epimedium škornice
Škornice se pěstují jako zajímavé okrasné rostliny, jejichž kultura má původ v Japonsku. Tam vzniklo mnoho hybridů odvozených především z trsnatě rostoucí škornice velkokvěté
Místa na zemi
Írán Persie Golestán
Pohoří Alborz dělí Írán na dva světy – vyprahlou pustinu převažující na většině území státu a zelený úzký pás na severu. V blízkosti Kaspického moře se tady již milion let rozprostírá neprostupná listnatá džungle