hmyz

ploštice
Studie Ann Wignallové z Katedry biologických věd na Macquarie University v Sydney poukázala na neobvyklou taktiku ploštic z čeledi zákeřnicovitých. Tento hmyz dokáže trhavými pohyby v pavučině napodobit bezmocnou snahu vyčerpané oběti a přilákat tak k sobě hladového pavouka
včela matematika
Vědci z londýnské univerzity zjistili, že včely dokážou velmi rychle vyřešit složitý matematický úkol, se kterým si běžně poradí jen výkonný počítač
kudlanka
Snad žádný hmyz není tak skvěle vybaven k lovu a zabíjení jako kudlanky. S jejich jménem je spojen nejen lovecký instinkt, ale také nemilosrdná dohra milostného rituálu, kdy samečci poslouží jako potrava pro dámu svého srdce
řeč zvířat keporkak
Zvířata se zdaleka neřídí jen instinkty, naopak mnoho věcí si potřebují „vyříkat“. A nejen to. Navíc mají různá nářečí i dialekty a dokonce dokážou „hovořit“ cizími řečmi. Netopýři si navíc umí pěkně zařvat a některé ryby vůbec nejsou němé…
pavouk běžník hlaváček opylování
Květy většiny rostlin se neobejdou bez opylujícího hmyzu, který zabezpečuje jejich rozmnožování. Této skutečnosti s úspěchem využívají takzvaní krabí pavouci, pro něž jsou květy plné pylu lákavým loveckým teritoriem
Termiti
Termiti jsou řádem eusociálního hmyzu a obdobně jako mravenci, včely a vosy si dokážou v rámci jednoho společenství velmi organizovaně dělit práci. V některých aspektech tak dosahují až neuvěřitelných výkonů
DNA mravenci
Vědcům se konečně podařilo rozluštit genom mravence, přesněji řečeno dvou druhů mravenců, a přispět tak k pochopení neuvěřitelného sociálního života tohoto hmyzu