hmyz

zlatěnky
Blanokřídlí patří k jednomu z nejvýraznějších hmyzích řádů. Zatímco ale včelu, vosu či čmeláka zná každý, zlatěnky nezaslouženě unikají naší pozornosti. Zřejmě i proto, že pozorovat je v klidu je téměř nemožné
kudlanka  Pseudocreobotra wahlbergii
Kudlanky jsou zřejmě nejdravějšími obyvateli hmyzí říše. Specializují se na lov létavého hmyzu, ale dokáží ukořistit i mláďata menších druhů hadů či ještěrů
Motýli
Doposud nejrozsáhlejší studie zaměřená na motýly ve Velké Británii potvrdila smutný fakt, že více než třetina druhů motýlů z celkového počtu 62 je buď kriticky ohrožená nebo již vyhynula
ploštice
Studie Ann Wignallové z Katedry biologických věd na Macquarie University v Sydney poukázala na neobvyklou taktiku ploštic z čeledi zákeřnicovitých. Tento hmyz dokáže trhavými pohyby v pavučině napodobit bezmocnou snahu vyčerpané oběti a přilákat tak k sobě hladového pavouka
včela matematika
Vědci z londýnské univerzity zjistili, že včely dokážou velmi rychle vyřešit složitý matematický úkol, se kterým si běžně poradí jen výkonný počítač
kudlanka
Snad žádný hmyz není tak skvěle vybaven k lovu a zabíjení jako kudlanky. S jejich jménem je spojen nejen lovecký instinkt, ale také nemilosrdná dohra milostného rituálu, kdy samečci poslouží jako potrava pro dámu svého srdce
řeč zvířat keporkak
Zvířata se zdaleka neřídí jen instinkty, naopak mnoho věcí si potřebují „vyříkat“. A nejen to. Navíc mají různá nářečí i dialekty a dokonce dokážou „hovořit“ cizími řečmi. Netopýři si navíc umí pěkně zařvat a některé ryby vůbec nejsou němé…