moře

plejtvák myšok Balaenoptera physalus
Plejtvák myšok je druhé největší zvíře, které kdy žilo na naší planetě. O obrovské velrybě ale máme jen minimum ověřených informací
řeč zvířat keporkak
Keporkaci drží mezi savci délkový rekord migračních tras. Navíc jejich cesty jsou nejen nejdelší, ale velryby také dorazí vždy na stejné místo, a to po jednotlivých, stovky či tisíce kilometrů dlouhých přímkách
tráva korály
žralok
Z nové laboratorní studie australských vědců vyplývá, že žraloci pravděpodobně nedokážou správně rozeznat barvy
Tučňák patagonský (Aptenodytes patagonicus)
Ubývá tučňáků, nebo jich přibývá? Jak na ně působí změny klimatu? Odpovědi na tyto otázky může přinést jen seriózní výzkum. Otázkou ovšem je, zda samotný výzkumný proces neovlivňuje tučňáky více než cokoli jiného
Delfín kapverdský
Už více než deset let cestuji po celém světě a nořím se do modré říše motivován obdivem ke kytovcům. Nasávám detaily jejich ladnosti a dokonalosti a stále se nemohu nabažit. Delfíni kapverdští patří z mnoha důvodů k mým oblíbencům