objevy

orangutan ryby
Orangutani z Bornea předvádějí u svého druhu neobvyklý způsob získávání potravy. Místo aby si sháněli potravu na stromech, kde tráví většinu času, sbírají ryby, které jsou vyplaveny na břeh, nebo je vybírají z malých jezírek
řeč zvířat keporkak
Keporkaci drží mezi savci délkový rekord migračních tras. Navíc jejich cesty jsou nejen nejdelší, ale velryby také dorazí vždy na stejné místo, a to po jednotlivých, stovky či tisíce kilometrů dlouhých přímkách
Podle studie provedené vědeckým týmem z U.S. Forest Service a univerzity v Helsinkách shromažďují pobřežní mangrove více uhlíku než jakékoli jiné lesní porosty na Zemi
paraziti
Parazité nemusí být pro své hostitele nezbytně škodliví a často jsou jednou z hlavních hybných sil fungování určitého biotopu. Cizopasníci dokáží změnit chování svých hostitelů a donutit je k činům, které zásadně ovlivňují život dalších volně žijících živočichů
obojživelníci mločík červený
Vědci zjistili, že vymírání obojživelníků nemá na svědomí jediný faktor, ale že existuje celá řada příčin, jejichž souvislosti zatím nejsou zcela jasné. Z nové studie vyplývá, že snahy zaměřené na jediný problém mohou selhat nebo dokonce celou situaci zhoršit
koně souboj
Utajované nevěry a vraždy novorozenců. Scény jako z filmového dramatu jsou nedílnou součástí života koní. Často ale nejsou na vině klisny ani hřebci, ale spíše lidé