rostliny

ibišek
Pod názvem ibišek si většina obdivovatelů těchto rostlin představí červený, oranžový nebo růžový kultivar Hibiscus rosa-sinensis nebo některý z mnoha efektních hybridů. To je ale trochu málo u rodu, který čítá několik stovek druhů
Rozhovory
Borneo
O českých a evropských rostlinách, objektivním vědeckém přístupu, ale především o ohrožené přírodě ostrova Borneo a snahách zachránit ji před důsledky ničivé činnosti moderního člověka s botanikem a ochráncem přírody Martinem Dančákem
Trojčetka vzpřímená (Trillium erectum)
Trojčetky každoročně budí zaslouženou pozornost na skalničkářských výstavách a jen málokdy nejsou oceněny. Oprávněně. Jsou to zvláštní, exoticky krásné hajní trvalky
Na výletě
Devín Bratislava
V Bratislavě není mnoho míst, kam by člověk mohl „vyběhnout“, aby si odpočinul a psychicky načerpal z harmonického přírodního bohatství. Mezi těch pár lokalit, které takovou možnost poskytují, bezesporu patří vrch Devínska Kobyla a s ním bezprostředně související okolí
Hlístník hnízdák (Neottia nidus-avis)
Naprostá většina orchidejí je ve svém životě závislá na houbách. Na jejich podpoře je závislý vývoj semen, do doby, než vytvoří pravé zelené listy, jsou na nich závislé také semenáčky, což může trvat i několik let. Některé orchideje se však bez výživy zprostředkované houbami neobejdou po celý život
Rosnatka okrouhlolistá
Rosnatka okrouhlolistá je charakteristická jasně červenou barvou, na niž v kombinaci s lepkavou nasládlou látkou vábí drobný hmyz, který jí slouží za potravu. K vidění je i v Česku
Denivka citronová (Hemerocallis citrina)
Denivky patří k starým kulturním rostlinám. První zmínky o jejich pěstování je možné najít již v čínském rukopise z roku 2 697 př. n. l. Nejprve je lidé měli na zahrádkách jako zeleninu a léčivky