USA

John Muir Trail
V průběhu dálkového pochodu John Muir Trail překonáte více než tři stovky kilometrů. Ačkoli tělo dostává déle než čtrnáct dní pěkně zabrat, četné obrazy nedotčené přírody vás za námahu mnohonásobně odmění
pošvatka
Úbytek ledovců a sněhu v horských oblastech dává zabrat vzácnému vodnímu hmyzu – pošvatkám. Podle vědců může tento hmyz představovat varovný indikátor oteplujícího se klimatu v horských ekosystémech
sekvoje sekvojovce
Mezi nejzajímavější rostliny současnosti nepochybně patří obří sekvoje a sekvojovce, které jsou mezi stromy velikostními rekordmany. Hned dva zástupci podčeledi Sequoioideae svojí výškou i objemem výrazně překonávají téměř všechny ostatní dřeviny
Libavky
V rámci bohatého rodu libavek bylo popsáno kolem 170 druhů. Rozšířené jsou na všech kontinentech vyjma Evropy a Antarktidy
Kojot prériový
Přestože je kojot jedním z nekodifikovaných symbolů severoamerického kontinentu, byl jako druh psovité šelmy popsán až v první polovině 19. století. Do té doby byl nazýván vlk americký, stepní vlk, lesní vlk, rychlý vlk a podobně
Šácholan
Šácholany neboli magnólie jsou jedny z nejstarších krytosemenných rostlin a nejspíše první rostliny opylované hmyzem. Již z doby před sto miliony let, kdy Zemi vládli dinosauři, jsou známé zkameněliny velice podobné dnešním druhům
kaňon Colorado
Váhavě vcházíme do skalní soutěsky. Její chlad se nám otírá o holé nohy a světlo pronikající štěrbinou do nitra země dává skalním stěnám magický nádech. Zde, hluboko v pískovcové skále, se děje cosi nadpozemského