USA

Šácholan
Šácholany neboli magnólie jsou jedny z nejstarších krytosemenných rostlin a nejspíše první rostliny opylované hmyzem. Již z doby před sto miliony let, kdy Zemi vládli dinosauři, jsou známé zkameněliny velice podobné dnešním druhům
Místa na zemi
kaňon Colorado
Váhavě vcházíme do skalní soutěsky. Její chlad se nám otírá o holé nohy a světlo pronikající štěrbinou do nitra země dává skalním stěnám magický nádech. Zde, hluboko v pískovcové skále, se děje cosi nadpozemského
Rozhovory
Rozhovor Jiří Kolbaba
S cestovatelem a fotografem Jiřím Kolbabou o fotografickém cítění, inspiracích, rájích na zemi a setkáních se zvířaty, lidských tvářích a respektu ke všemu živému
rypouš severní
Rypouši severní tráví většinu svého života ve vodách oceánu. V poměrně krátkém období mezi prosincem a únorem se pak scházejí na pobřežních plážích. Tady v divokém rytmu probíhají zápasy samců, jež předznamenávají zrod dalšího pokolení
Místa na zemi
poušť Severní Amerika
Když se řekne „poušť“, člověku naskočí představa spalujícího slunce, sucha, prachu a písku. Proč se do ní vůbec vydávat? Především proto, že poušť je nesmírně pestrá. Třeba jen v Severní Americe je možné obdivovat čtyři naprosto rozdílné pouštní typy a každý z nich je úchvatný