šafrán
Šafrán je znám jako zřejmě nejdražší koření, jehož vysoká vzácnost je přímo úměrná neméně vysoké ceně. Kromě použití v kuchyni a lékařství se ovšem tyto rostliny skvěle uplatňují jako půvabné dekorace výše položených lučin
Libavky
V rámci bohatého rodu libavek bylo popsáno kolem 170 druhů. Rozšířené jsou na všech kontinentech vyjma Evropy a Antarktidy
Šácholan
Šácholany neboli magnólie jsou jedny z nejstarších krytosemenných rostlin a nejspíše první rostliny opylované hmyzem. Již z doby před sto miliony let, kdy Zemi vládli dinosauři, jsou známé zkameněliny velice podobné dnešním druhům
Cesmína ilex aquifolium
Cesmíny jsou stálezelené nebo opadavé stromy a keře. Většina ze 400 známých druhů roste v tropech – vyskytují se v jihovýchodní Asii, ve Střední a Jižní Americe, v Indii, v Africe a na Madagaskaru. Jen několik druhů je rozšířeno i do mírného pásma
rostliny
Většina zástupců pozemské flóry se v akustické oblasti nezmůže na víc než na tiché šumění v závanech větru. Přitom ale rostliny vedou složité dialogy, v nichž se vzájemně varují nebo přivolávají pomoc
Epimedium škornice
Škornice se pěstují jako zajímavé okrasné rostliny, jejichž kultura má původ v Japonsku. Tam vzniklo mnoho hybridů odvozených především z trsnatě rostoucí škornice velkokvěté
viktorie královská
Viktorie královská je vodní rostlina s obrovskými listy, které mohou na hladině unést třeba i vzrostlejší dítě. Její květ má až třicet centimetrů v průměru a uvadá 24 hodin po rozkvětu