ibišek
Pod názvem ibišek si většina obdivovatelů těchto rostlin představí červený, oranžový nebo růžový kultivar Hibiscus rosa-sinensis nebo některý z mnoha efektních hybridů. To je ale trochu málo u rodu, který čítá několik stovek druhů
Trojčetka vzpřímená (Trillium erectum)
Trojčetky každoročně budí zaslouženou pozornost na skalničkářských výstavách a jen málokdy nejsou oceněny. Oprávněně. Jsou to zvláštní, exoticky krásné hajní trvalky
Hlístník hnízdák (Neottia nidus-avis)
Naprostá většina orchidejí je ve svém životě závislá na houbách. Na jejich podpoře je závislý vývoj semen, do doby, než vytvoří pravé zelené listy, jsou na nich závislé také semenáčky, což může trvat i několik let. Některé orchideje se však bez výživy zprostředkované houbami neobejdou po celý život
Rosnatka okrouhlolistá
Rosnatka okrouhlolistá je charakteristická jasně červenou barvou, na niž v kombinaci s lepkavou nasládlou látkou vábí drobný hmyz, který jí slouží za potravu. K vidění je i v Česku
Denivka citronová (Hemerocallis citrina)
Denivky patří k starým kulturním rostlinám. První zmínky o jejich pěstování je možné najít již v čínském rukopise z roku 2 697 př. n. l. Nejprve je lidé měli na zahrádkách jako zeleninu a léčivky
Podle studie provedené vědeckým týmem z U.S. Forest Service a univerzity v Helsinkách shromažďují pobřežní mangrove více uhlíku než jakékoli jiné lesní porosty na Zemi
kapradiny
Kapradiny rodu Platycerium nejsou největší ani nejmohutnější. Svými tvary, životní strategií a majestátností však přitahují pozornost a mezi epifyty patří k nejpozoruhodnějším rostlinám světa