Šácholan
Šácholany neboli magnólie jsou jedny z nejstarších krytosemenných rostlin a nejspíše první rostliny opylované hmyzem. Již z doby před sto miliony let, kdy Zemi vládli dinosauři, jsou známé zkameněliny velice podobné dnešním druhům
Cesmína ilex aquifolium
Cesmíny jsou stálezelené nebo opadavé stromy a keře. Většina ze 400 známých druhů roste v tropech – vyskytují se v jihovýchodní Asii, ve Střední a Jižní Americe, v Indii, v Africe a na Madagaskaru. Jen několik druhů je rozšířeno i do mírného pásma
rostliny
Většina zástupců pozemské flóry se v akustické oblasti nezmůže na víc než na tiché šumění v závanech větru. Přitom ale rostliny vedou složité dialogy, v nichž se vzájemně varují nebo přivolávají pomoc
Epimedium škornice
Škornice se pěstují jako zajímavé okrasné rostliny, jejichž kultura má původ v Japonsku. Tam vzniklo mnoho hybridů odvozených především z trsnatě rostoucí škornice velkokvěté
viktorie královská
Viktorie královská je vodní rostlina s obrovskými listy, které mohou na hladině unést třeba i vzrostlejší dítě. Její květ má až třicet centimetrů v průměru a uvadá 24 hodin po rozkvětu
Gorteria diffusa
Až dosud se vědci domnívali, že pouze orchideje mají speciální taktiku, při níž vábí hmyzí samečky na květ napodobující tvar těla samiček. Allan Ellis a Steve Johnson však nyní zjistili, že podobnou strategii používá také jihoafrická rostlina z čeledi hvězdnicovitých
Eukalypty Austrálie koala
Australským lesům nastaly špatné časy. Po celé zemi začaly umírat blahovičníky neboli eukalypty, které tvoří přes devadesát procent veškerého lesního porostu. Stromy, jež normálně žijí déle než 400 let, se nyní dožívají sotva stých narozenin